Spasilački timovi helikopterima su prebačeni u zabačeno područje francuskih Alpa, mjesta pada zrakoplova A320 njemačke kompanije Germanwings u kojem je poginulo 150 ljudi, no prve informacije s terena govore da se ne može ništa učiniti, prenosi u utorak dpa.
"Nažalost, ništa nismo mogli učiniti. Na području pada zrakoplova nema se što vidjeti, tek manji ostaci. Zrakoplov se potpuno raspao", kazao je visokogorski planinski vodič Jean-Louis Bietrix koji se pridružio potražnim i spasilačkim ekipama.
Lokalni zastupnik Christophe Castaner, koji je to područje naslijetao helikopterom s ministrom unutarnjih poslova Bernardom Cazeneuveom, poslao je poruku da su "prizori zastrašujući".
"Užas. Nema ničega osim ostataka zrakoplova i tijela. Zrakoplov je potpuno uništen", napisao je Castaner na Twitteru.
Područje pada Airbusa 320 na 2000 metara nadmorske visine "češlja" oko 350 vatrogasaca, 300 vojnika, 10 helikoptera i jedan vojni zrakoplov, a pomoć u prikupljanju tijela ponudili su SAD i Rusija.
U zrakoplovu na letu od Barcelone do Dusseldorfa poginulo je 67 njemačkih državljana, 45 Španjolaca i jedan Belgijanac. Mežu žrtvama je 16 učenika i dvoje učitelja iz gimnazije Joseph Koenig iz zapadnog njemačkog grada Halterna koji su bili na jednotjednom programu razmjene u Barceloni.
Daily Mail piše da su u avionu bili i ugledni operni pjevači Maria Radner i Oleg Bryjak iz Kazahstana.
Za sada se ne zna uzrok pada A320, a prema sigurnosnim službama, u ovom trenutku ništa ne ukazuje na teroristički čin.
Pronađena crna kutija predana je istražiteljima koji će je pomno analizirati.
"U ovom trenutku smatramo da je riječ o nesreći, a sve drugo bilo bi nagađanje", kazala je Heike Birlenbach, potpredsjednica Germanwingsa, u vlasništvu grupacije Lufthansa.
Let 4U 9525 trebao je poletjeti iz Barcelone u 9:35, ali je pomaknut za 10:01. U Dusseldorf je trebao sletjeti u 11:55.
Glavni direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann je kazao da je zrakoplov u 10:45 letio na visini od 12.000 metara, ali je nakon minute napustio tu visinu. Prije nego je udario u strmu alpsku padinu zrakoplov je ponirao punih osam minuta. Francuski kontrolori leta izgubili su kontakt sa zrakoplovom u 10:53 na visini od oko 2000 metara. Francusko civilno zrakoplovstvo je priopćilo da posada nije uputila poziv za pomoć. Pilot zrakoplova radio je za Lufthansu 10 godina i imao je 6000 sati leta s Airbusom.
Avion dan prije pada imao problem s vratima koja zatvaraju prednje kotače
U međuvremenu je objavljeno da je unesrećeni Airbus imao tehnički problem s vratima koja zatvaraju prednje kotače, potvrdio je glasnogovornik Lufthanse.
Problem je vezan za otvor, odnosno za mehanizam koji se otvara i zatvara u trenutku kad se uključuje uređaj za slijetanje. Zrakoplov je u ponedjeljak cijeli dan ostao prizemljen u Duesseldorfu, a glasnogovornik Lufthanse izjavio je za agenciju dpa da je problem riješen.
Glasnogovornik je također potvrdio da brojni članovi posade Germanwingsa u utorak nisu došli na posao, pravdajući to osobnim razlozima te da su zbog toga otkazani brojni letovi.
Njemački ministar vanjskih poslova Frank-Walter Steinmeier u utorak navečer helikopterom je letio iznad mjesta pada zrakoplova.
Izvor: jutarnji.hr
"Nažalost, ništa nismo mogli učiniti. Na području pada zrakoplova nema se što vidjeti, tek manji ostaci. Zrakoplov se potpuno raspao", kazao je visokogorski planinski vodič Jean-Louis Bietrix koji se pridružio potražnim i spasilačkim ekipama.
Lokalni zastupnik Christophe Castaner, koji je to područje naslijetao helikopterom s ministrom unutarnjih poslova Bernardom Cazeneuveom, poslao je poruku da su "prizori zastrašujući".
"Užas. Nema ničega osim ostataka zrakoplova i tijela. Zrakoplov je potpuno uništen", napisao je Castaner na Twitteru.
Područje pada Airbusa 320 na 2000 metara nadmorske visine "češlja" oko 350 vatrogasaca, 300 vojnika, 10 helikoptera i jedan vojni zrakoplov, a pomoć u prikupljanju tijela ponudili su SAD i Rusija.
U zrakoplovu na letu od Barcelone do Dusseldorfa poginulo je 67 njemačkih državljana, 45 Španjolaca i jedan Belgijanac. Mežu žrtvama je 16 učenika i dvoje učitelja iz gimnazije Joseph Koenig iz zapadnog njemačkog grada Halterna koji su bili na jednotjednom programu razmjene u Barceloni.
Daily Mail piše da su u avionu bili i ugledni operni pjevači Maria Radner i Oleg Bryjak iz Kazahstana.
Za sada se ne zna uzrok pada A320, a prema sigurnosnim službama, u ovom trenutku ništa ne ukazuje na teroristički čin.
Pronađena crna kutija predana je istražiteljima koji će je pomno analizirati.
"U ovom trenutku smatramo da je riječ o nesreći, a sve drugo bilo bi nagađanje", kazala je Heike Birlenbach, potpredsjednica Germanwingsa, u vlasništvu grupacije Lufthansa.
Let 4U 9525 trebao je poletjeti iz Barcelone u 9:35, ali je pomaknut za 10:01. U Dusseldorf je trebao sletjeti u 11:55.
Glavni direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann je kazao da je zrakoplov u 10:45 letio na visini od 12.000 metara, ali je nakon minute napustio tu visinu. Prije nego je udario u strmu alpsku padinu zrakoplov je ponirao punih osam minuta. Francuski kontrolori leta izgubili su kontakt sa zrakoplovom u 10:53 na visini od oko 2000 metara. Francusko civilno zrakoplovstvo je priopćilo da posada nije uputila poziv za pomoć. Pilot zrakoplova radio je za Lufthansu 10 godina i imao je 6000 sati leta s Airbusom.
Avion dan prije pada imao problem s vratima koja zatvaraju prednje kotače
U međuvremenu je objavljeno da je unesrećeni Airbus imao tehnički problem s vratima koja zatvaraju prednje kotače, potvrdio je glasnogovornik Lufthanse.
Problem je vezan za otvor, odnosno za mehanizam koji se otvara i zatvara u trenutku kad se uključuje uređaj za slijetanje. Zrakoplov je u ponedjeljak cijeli dan ostao prizemljen u Duesseldorfu, a glasnogovornik Lufthanse izjavio je za agenciju dpa da je problem riješen.
Glasnogovornik je također potvrdio da brojni članovi posade Germanwingsa u utorak nisu došli na posao, pravdajući to osobnim razlozima te da su zbog toga otkazani brojni letovi.
Njemački ministar vanjskih poslova Frank-Walter Steinmeier u utorak navečer helikopterom je letio iznad mjesta pada zrakoplova.
Posljednji dan Airbusa A320 Germanwingsa
Airbus A320 njemačke niskobudžetne tvrtke Germanwings, koji se srušio u utorak u francuskim Alpama, isporučen je naručitelju 1991. i obavio je oko 46.700 letova, a u ponedjeljak je bio podvrgnut posljednjem rutinskom pregledu, rekao je izvršni direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann.
Slijedi kronologija posljednjeg dana zrakoplova, na temelju informacija dobivenih od dužnosnika i od zrakoplovne tvrtke.
- 6,48 - Airbus A320 uzlijeće iz Duesseldorfa sa 122 putnika na letu prema Barceloni. Tijekom leta nisu uočeni nikakvi problemi.
- 10,01 - Uskotrupna letjelica s dva motora polijeće iz Barcelone na povratku u Duesseldorf s 26 minuta zakašnjenja.
- 10,45 - Zrakoplov doseže visinu krstarenja, prema navodima Germanwingsa. U to vrijeme vremenski su uvjeti dobri.
- 10,46 - Zrakoplov se opet počinje spuštati, što traje osam minuta i nije dogovoreno s kontrolom leta. Letjelica se spušta oko 900 do 1,200 metara u minuti, što je usporedivo s kretanjem prilikom slijetanja, objavio je Flightradar24, internetski portal koji pruža informacije o letovima u realnom vremenu.
- 10,53 - Let 4U9525 nestaje s radara u trenutku kad se zrakoplov nalazio na visini od 1,800 metara. Pao je oko 100 kilometara sjeverozapadno od Nice.
- 11,30 - Zračna luka Duesseldorf dobila je vijest da je letjelica nestala s radara, izjavio je glasnogovornik zračne luke.
- 11,55 - Zrakoplov je u tome trenutku trebao sletjeti u Duesseldorf. Umjesto toga, rodbina i prijatelji putnika bivaju smješteni u zaštićene zone u zračnim lukama Duesseldorf i Barcelona.
- 13,00 - Njemački savezni ured za civilnu zračnu plovidbu najavio je osnivanje krizne skupine.
Izvor: jutarnji.hr