STRUČNJACI ŠOKIRANI PONAŠANJEM PILOTA 'Ili su bili bez svijesti ili mrtvi, ili su odlučili umrijeti ili su ubijeni'…
Zrakoplov Airbus A320 spuštao se umjereno i letio linearno, ravno u planine, rekli su u srijedu stručnjaci zapanjeni neobjašnjivim ponašanjem pilota koji su se s ostalim osobljem i 144 putnika srušili u utorak u Alpama pri čemu je poginulo 150 osoba.
Tehnički kvar, pogreška pilota, terorizam
Nijedna hipoteza nije isključena: pogreška pilota, tehnički kvar, teroristički čin, rekao je u utorak francuski premijer Manuel Valls.
Opća uprava za civilno zrakoplovstvo napominje da posada nije odaslala poziv "mayday" (u slučaju nesreće).
Zrakoplov se spuštao umjerenom brzinom od 3000 stupa u minuti, prema prvim podacima, a to ne upućuje na hitno spuštanje pri kojem brzina iznosi oko 5000 stopa u minuti, piše francuski portal Le Point.
Zrakoplov je ostao na svojoj horizontalnoj putanji. Nastavio je svoj plan leta osim što je promijenio visinu, pokazuju podaci servera Filghtradar24.
"Dakle ići ravno na planine nema nikakva smisla. To je nenormalni potez profesionalnih pilota ili pak izostanak reakcije", kazao je za agenciju AFP kapetan velike europske aviokompanije.
Postavlja se pitanje zašto su se piloti nenormalno ponašali ili zašto nisu reagirali.
"Ako piloti nisu spriječili da se zrakoplov zaleti u planine, ili su bili bez svijesti ili mrtvi, ili su odlučili umrijeti ili su umoreni", kaže jedan stručnjak.
Jedna od hipoteza je polagano padanje tlaka i nedjelotvornost maska za kisik.
"U tom slučaju piloti bi brzo pali u stanje hipoksije (smanjena opskrba mozga kisikom)", smatra nekoliko pilota i istražitelja iz francuskog Ureda za istragu i analizu (BEA).
Podsjetili su na nesreću zrakoplova Boeing 737 ciparske kompanije Helios 14. kolovoza 2005. pri čemu je poginula 121 osoba. Na dan nesreće, mehaničari su testirali tlak i zaboravili su ručicu za tlak vratiti u automatski položaj. Tijekom uspona zrakoplova tlak se nije normalizirao i kisik je počeo nedostajati. Piloti su se onesvijestili. Zrakoplov koji je bio na automatskom pilotu srušio se pošto je potrošio sve zalihe goriva. Lovci koji su ga pratili mogli su samo nemoćno gledati njegov kraj.
Za sada ne može se ni isključiti mogućnost samoubojstva pilota koji je u tom slučaju mogao neutralizirati svog kolegu ili je pak mogla intervenirati treća osoba u kabini. Zato je ključno pregledati podatke s crne kutije pronađene u utorak.
Što sve otkriva crna kutija
Podaci crne kutije koja bilježi razgovore (Cockpit voice recorder, CVR) mogu pružiti puno podataka čak i ako je oštećena.
"Oštećena ne znači da je kutija beskorisna", ističe Jean-Paul Troadec, bivši direktor BEA-e. "Memorijska kartica, slična onoj kakva se nalazi u računalima, posebno je dobro zaštićena. Ta kartica je korisni dio CVR-a. Moguće je da je crna kutija vrlo oštećena no kartica je netaknuta. Zaštićena je tako da podnese krajnje silovite udarce", dodaje Troadec.
Čak i ako su veze prekinute BEA ima mogućnosti sve to ponovno povezati.
"Može se doznati tko je zapovijedao, je li kapetan bio sam u kabini ili ne. Je li bilo i drugih osoba osim pilota i kopilota. Moguće je i čuti njihov razgovor", kaže Troadec.
CVR bilježi i druge zvukove poput otvaranja i zatvaranja vrata pilotske kabine, pa čak i zvukove različitih prekidača, poluga. Svi ti klikovi mogu dati dragocjene informacije za razumijevanje nesreće. Trebali bi se također čuti i alarmi (za požar, za pad tlaka i slično).
Moguć i teroristički trag
Njemačka vlada kazala je još u utorak kako zasad nema konkretnih razloga sumnjati na terorizam.
Stručnjaci su za agenciju AFP potvrdili, pozivajući se na izjave očevidaca, da je zrakoplov bio čitav kada je ponirao. Stoga nema mnogo uporišta za hipotezu o terorističkom napadu.
"Ako su ostaci zrakoplova koncentrirani u jednoj zoni velika je vjerojatnost da je nesreća posljedica atentata eksplozijom", kaže Heike Birlenbach, potpredsjednica Lufthanse za portal le Point i dodaje "Ako je pak zrakoplov eksplodirao u letu, njegovi su dijelovi raspršeni u opsegu od nekoliko kilometara kakav je bio slučaj zrakoplova Malaysia Airlines srušenog u Ukrajini".
Dodaje da se ne može odbaciti teza o otmici zrakplova koja je završila njegovim padom.
"No za sada smatramo da je to bila nesreća i da bi sve drugo bila spekulacija"., zaključuje Birlenbach.
Izvor: jutarnji.hr
Tehnički kvar, pogreška pilota, terorizam
Nijedna hipoteza nije isključena: pogreška pilota, tehnički kvar, teroristički čin, rekao je u utorak francuski premijer Manuel Valls.
Opća uprava za civilno zrakoplovstvo napominje da posada nije odaslala poziv "mayday" (u slučaju nesreće).
Zrakoplov se spuštao umjerenom brzinom od 3000 stupa u minuti, prema prvim podacima, a to ne upućuje na hitno spuštanje pri kojem brzina iznosi oko 5000 stopa u minuti, piše francuski portal Le Point.
Zrakoplov je ostao na svojoj horizontalnoj putanji. Nastavio je svoj plan leta osim što je promijenio visinu, pokazuju podaci servera Filghtradar24.
"Dakle ići ravno na planine nema nikakva smisla. To je nenormalni potez profesionalnih pilota ili pak izostanak reakcije", kazao je za agenciju AFP kapetan velike europske aviokompanije.
Postavlja se pitanje zašto su se piloti nenormalno ponašali ili zašto nisu reagirali.
"Ako piloti nisu spriječili da se zrakoplov zaleti u planine, ili su bili bez svijesti ili mrtvi, ili su odlučili umrijeti ili su umoreni", kaže jedan stručnjak.
Jedna od hipoteza je polagano padanje tlaka i nedjelotvornost maska za kisik.
"U tom slučaju piloti bi brzo pali u stanje hipoksije (smanjena opskrba mozga kisikom)", smatra nekoliko pilota i istražitelja iz francuskog Ureda za istragu i analizu (BEA).
Podsjetili su na nesreću zrakoplova Boeing 737 ciparske kompanije Helios 14. kolovoza 2005. pri čemu je poginula 121 osoba. Na dan nesreće, mehaničari su testirali tlak i zaboravili su ručicu za tlak vratiti u automatski položaj. Tijekom uspona zrakoplova tlak se nije normalizirao i kisik je počeo nedostajati. Piloti su se onesvijestili. Zrakoplov koji je bio na automatskom pilotu srušio se pošto je potrošio sve zalihe goriva. Lovci koji su ga pratili mogli su samo nemoćno gledati njegov kraj.
Za sada ne može se ni isključiti mogućnost samoubojstva pilota koji je u tom slučaju mogao neutralizirati svog kolegu ili je pak mogla intervenirati treća osoba u kabini. Zato je ključno pregledati podatke s crne kutije pronađene u utorak.
Što sve otkriva crna kutija
Podaci crne kutije koja bilježi razgovore (Cockpit voice recorder, CVR) mogu pružiti puno podataka čak i ako je oštećena.
"Oštećena ne znači da je kutija beskorisna", ističe Jean-Paul Troadec, bivši direktor BEA-e. "Memorijska kartica, slična onoj kakva se nalazi u računalima, posebno je dobro zaštićena. Ta kartica je korisni dio CVR-a. Moguće je da je crna kutija vrlo oštećena no kartica je netaknuta. Zaštićena je tako da podnese krajnje silovite udarce", dodaje Troadec.
Čak i ako su veze prekinute BEA ima mogućnosti sve to ponovno povezati.
"Može se doznati tko je zapovijedao, je li kapetan bio sam u kabini ili ne. Je li bilo i drugih osoba osim pilota i kopilota. Moguće je i čuti njihov razgovor", kaže Troadec.
CVR bilježi i druge zvukove poput otvaranja i zatvaranja vrata pilotske kabine, pa čak i zvukove različitih prekidača, poluga. Svi ti klikovi mogu dati dragocjene informacije za razumijevanje nesreće. Trebali bi se također čuti i alarmi (za požar, za pad tlaka i slično).
Moguć i teroristički trag
Njemačka vlada kazala je još u utorak kako zasad nema konkretnih razloga sumnjati na terorizam.
Stručnjaci su za agenciju AFP potvrdili, pozivajući se na izjave očevidaca, da je zrakoplov bio čitav kada je ponirao. Stoga nema mnogo uporišta za hipotezu o terorističkom napadu.
"Ako su ostaci zrakoplova koncentrirani u jednoj zoni velika je vjerojatnost da je nesreća posljedica atentata eksplozijom", kaže Heike Birlenbach, potpredsjednica Lufthanse za portal le Point i dodaje "Ako je pak zrakoplov eksplodirao u letu, njegovi su dijelovi raspršeni u opsegu od nekoliko kilometara kakav je bio slučaj zrakoplova Malaysia Airlines srušenog u Ukrajini".
Dodaje da se ne može odbaciti teza o otmici zrakplova koja je završila njegovim padom.
"No za sada smatramo da je to bila nesreća i da bi sve drugo bila spekulacija"., zaključuje Birlenbach.
Izvor: jutarnji.hr