Na spomen oldtimera vjerovatno ne pomislite na vozila poput golfa I, II i sličnih automobila. Međutim, zahvaljujući nesperetnim zakonima i propisima, upravo ta vozila mogu se registrovati kao oldtimeri.
Naime, prema Zakonu o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini, trajna potvrda o registraciji može se izdajeti za oldtimere koji su okarakterisani kao vozila koja nisu prvenstveno namijenjena za učestvovanje u saobraćaju. Prema tački 36b) član 9 spomenutog zakona oldtimer je je motorno vozilo proizvedeno prije 30 i više godina, koje je radi njegovanja historijskih nasljeđa i tehničke kulture sačuvano ili ponovo sastavljeno u izvornom obliku.
Zahvaljujući tim propisima vlasnici vozila starih 30 godina svoje automobile mogu registrovati kao oldtimere, a potrebno je samo da potpišu izjavu da to žele.
Ovisno o općinama, u nekim policijskim stanicama potrebna je potvrda oldtimer kluba o starosnoj dobi automobila, tj. potvrda da se može registrovati kao oldtimer. Za prvu registraciju vozila kao oldtimera vlasnik plaća punu registraciju i troškove izrade nove saobraćajne dozvole. Budući da je riječ o trajnoj registraciji, iduće i svake naredne godine ona se samo produžava i vlasnik plaća tehnički pregled, putarinu, stiker, okoliš i osiguranje, dok je oslobođen plaćanja BIHAMK-a, vode, taksi i poreza.
“Youngtimeri”
Iako Old Timer Klub Sarajevo izdaje potvrde za registraciju, predsjednik kluba Husić Nedim mišljenja je da se automobili stari 30 godina ne mogu klasificirati kao oldtimeri.
– To nisu oldtimeri u pravom smislu riječi. U svijetu postoji klasifikacija po kojoj bi ti se ti automobili svrstali u kategoriju youngtimera, ali to kod se to ne praktikuje – rekao je Husić za Faktor.ba.
Prema tome, dovoljno je da vozilo samo zadovolji starosnu granicu kako bi se registrovalo kao oldtimer. Međutim, dok vlasnici vozila starih 40-50 i više godina ulažu mnogo u održavanje svojih automobila i voze ih isključivo kad su za to pogodni uvjeti, automobile stare 30 godina koji su registrovani ako oldtimeri svakodnevno možete vidjeti na ulicama.
Upitna sigurnost
Olditmeri su vozila za ograničen tip vožnje. Ako podliježe uslovima automobil se može registrovati kao oldtimer, ali tehnička ispravnost ne znači da je vozilo sigurno za javni saobraćaj, istakao je pof.dr. Osman Lindov sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu.
– Vozilo se ne može oduzeti niti vlasnicima zabraniti učešće u saobraćaju. Međutim, upitna je sigurnost tih automobila. Glavni nedostatak su sigurnosni sistemi od prije 30 godina. Treba imati na umu i mogućnost tih vozila da izazovu saobraćajnu nesreću. Bez obzira na tehničku ispravnost, vlasnike treba upozoriti da ta vozila nisu za javni saobraćaj. Vozači trebaju biti svjesni šta voze – istakao je prof.dr. Lindov za Faktor.ba.
Međutim, postavlja se pitanje da li će vozačima biti važnija sigurnost ili finansijske olakšice koje im pruža registracija vozila kao oldtimera. Zasad ograničenja ne postoje, pa tako 30-godišnji oldtimer lako možete vidjeti na ulicama u bilo koje doba dana i u bilo kakvim uvjetima.
Izvor: N.D./Faktor.ba/Foto: M. Živojević
Naime, prema Zakonu o osnovama bezbjednosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini, trajna potvrda o registraciji može se izdajeti za oldtimere koji su okarakterisani kao vozila koja nisu prvenstveno namijenjena za učestvovanje u saobraćaju. Prema tački 36b) član 9 spomenutog zakona oldtimer je je motorno vozilo proizvedeno prije 30 i više godina, koje je radi njegovanja historijskih nasljeđa i tehničke kulture sačuvano ili ponovo sastavljeno u izvornom obliku.
Zahvaljujući tim propisima vlasnici vozila starih 30 godina svoje automobile mogu registrovati kao oldtimere, a potrebno je samo da potpišu izjavu da to žele.
Ovisno o općinama, u nekim policijskim stanicama potrebna je potvrda oldtimer kluba o starosnoj dobi automobila, tj. potvrda da se može registrovati kao oldtimer. Za prvu registraciju vozila kao oldtimera vlasnik plaća punu registraciju i troškove izrade nove saobraćajne dozvole. Budući da je riječ o trajnoj registraciji, iduće i svake naredne godine ona se samo produžava i vlasnik plaća tehnički pregled, putarinu, stiker, okoliš i osiguranje, dok je oslobođen plaćanja BIHAMK-a, vode, taksi i poreza.
“Youngtimeri”
Iako Old Timer Klub Sarajevo izdaje potvrde za registraciju, predsjednik kluba Husić Nedim mišljenja je da se automobili stari 30 godina ne mogu klasificirati kao oldtimeri.
– To nisu oldtimeri u pravom smislu riječi. U svijetu postoji klasifikacija po kojoj bi ti se ti automobili svrstali u kategoriju youngtimera, ali to kod se to ne praktikuje – rekao je Husić za Faktor.ba.
Prema tome, dovoljno je da vozilo samo zadovolji starosnu granicu kako bi se registrovalo kao oldtimer. Međutim, dok vlasnici vozila starih 40-50 i više godina ulažu mnogo u održavanje svojih automobila i voze ih isključivo kad su za to pogodni uvjeti, automobile stare 30 godina koji su registrovani ako oldtimeri svakodnevno možete vidjeti na ulicama.
Upitna sigurnost
Olditmeri su vozila za ograničen tip vožnje. Ako podliježe uslovima automobil se može registrovati kao oldtimer, ali tehnička ispravnost ne znači da je vozilo sigurno za javni saobraćaj, istakao je pof.dr. Osman Lindov sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu.
– Vozilo se ne može oduzeti niti vlasnicima zabraniti učešće u saobraćaju. Međutim, upitna je sigurnost tih automobila. Glavni nedostatak su sigurnosni sistemi od prije 30 godina. Treba imati na umu i mogućnost tih vozila da izazovu saobraćajnu nesreću. Bez obzira na tehničku ispravnost, vlasnike treba upozoriti da ta vozila nisu za javni saobraćaj. Vozači trebaju biti svjesni šta voze – istakao je prof.dr. Lindov za Faktor.ba.
Međutim, postavlja se pitanje da li će vozačima biti važnija sigurnost ili finansijske olakšice koje im pruža registracija vozila kao oldtimera. Zasad ograničenja ne postoje, pa tako 30-godišnji oldtimer lako možete vidjeti na ulicama u bilo koje doba dana i u bilo kakvim uvjetima.
Izvor: N.D./Faktor.ba/Foto: M. Živojević