Prilikom kupovine polovnog vozila u BiH potrebna je što veća doza opreza, pošto nisu rijetki slučajevi vraćanja kilometraže, prekucavanja broja šasije i podvaljivanja ranije lupanih automobila.
U tome se slažu i automehaničari i saobraćajni inženjeri, koji savjetuju da, prije nego što iskeširate novac, automobil odvezete na servis, gdje će biti utvrđene moguće skrivene mane koje posjeduje, kako vam se ne bi desilo da kupite “mačku u vreći”.
Po principu “spolja gladac, a unutra jadac” opekli su se već mnogi, koji su svoje nezadovoljstvo izrazili na forumima, te su ostale upozorili da tri puta mjere prije nego što jednom “odsijeku”. Tako mnogi pišu da su kasno shvatili da su kupili automobil koji je prešao više kilometara nego što to pokazuje sat ili da je vozilo bilo lupano, što raniji vlasnik nije rekao.
“Bilo je slučajeva da je čovjek kupilo mercedes uvezen iz Belgije i na satu je pisalo da je prošao 96.000 kilometara. Naknadnim provjerama utvrđeno je da je to vozilo prešlo čak 450.000 kilometara”, ističe Milenko Jaćimović, inženjer saobraćaja iz Banjaluke.
Buduće vlasnike korištenih četvorotočkaša Jaćimović savjetuje da obavezno odvezu automobil u ovlašteni servis, te da tamo provjere sve detalje.
“Bitna je i regularnost broja šasije, te da provjerite je li auto u prošlosti učestvovao u saobraćajnoj nesreći u kojoj je teže oštećen. Kod kupovine vozila obavezno treba tražiti originalnu servisnu knjigu, jer ako je vlasnici nemaju, odmah to treba da posluži kao doza sumnje. Ta knjiga na Zapadu služi kao lična karta za auto”, savjetuje Jaćimović.
On podsjeća da, po novim propisima, u BiH mogu biti uvezeni i automobili koji imaju manja oštećenja, tako da se savjetuje da pripazite i na to.
Aida Starčević, PR i brend menadžer portala pik.ba, kaže da se u BiH često prodaju automobili koji su u evropskim državama služili za dostavu.
“Takva vozila su podnosila veliki teret i vjerovatno im smanjuju kilometražu. Nikada ne možete biti sigurni u ono što kupujete”, naglašava Starčevićeva.
Ističe da nisu rijetki slučajevi da auta budu daleko od onog što je na fotografijama koje ste vidjeli na internetu.
“Dešavalo se i da trgovac proda vozilo i kupcu kaže da ima samo jedan ključ. Kasnije je vozilo nestalo s parkinga, da bi se ispostavilo kako je prethodni vlanik došao s ključem koji je posjedovao i odvezao auto”, ističe Starčevićeva.
Iskustva Banjalučana koji su odnedavno vlasnici četvorotočkaša i više su nego poražavajuća.
“Muž i ja, kad smo auto kupovali, odlučili smo se da provjerimo u kakvom je stanju. Odvezli smo vozilo kod mehaničara kojeg je prodavac predložio. Sreća pa smo i mi znali tog majstora, pa nam je rekao da auto ima brojne mane, pošto trgovci imaju dogovor s mehaničarima, u smislu da hvale njihova auta, a za uzvrat dobiju novac”, kaže jedna Banjalučanka.
Sa druge strane, serviseri s kojima smo razgovarali kažu da nisu dio ovog “lanca”, a kupce vozila takođe savjetuju da paze šta kupuju.
“Naravno da ima auta koja ne treba niko sebi da kupi, jer će imati problem. Najbolje je da vozilo dovezete u servis na testiranje, te da provjerite u policiji je li predmet kakve potrage”, kažu mehaničari.
Šta treba posebno paziti:
– Broj pređenih kilometara i te kako utiče na cijenu, ali budite oprezni i provjerite da li je prikazana kilometraža stvarna.
– Pregledajte sjedišta, volan, limariju… Ako su deformisani i istrošeni, lako možete da zaključite da je vozilom pređeno mnogo kilometara.
– Kontrola motora je dosta bitna. Neka vas nikako ne zavara svježe opran motor, budući da time trgovac može prikriti puštanje ulja.
– Probna vožnja je obavezna. Provozajte auto i provjerite kako funkcionišu papučice gasa, kočnice, te ostali uređaji.
– Nakon svega, obavezna je provjera dokumentacije, ali i podvrgavanje pregledu u auto-servisu, gdje će biti uočene potencijalne mane.
U tome se slažu i automehaničari i saobraćajni inženjeri, koji savjetuju da, prije nego što iskeširate novac, automobil odvezete na servis, gdje će biti utvrđene moguće skrivene mane koje posjeduje, kako vam se ne bi desilo da kupite “mačku u vreći”.
Po principu “spolja gladac, a unutra jadac” opekli su se već mnogi, koji su svoje nezadovoljstvo izrazili na forumima, te su ostale upozorili da tri puta mjere prije nego što jednom “odsijeku”. Tako mnogi pišu da su kasno shvatili da su kupili automobil koji je prešao više kilometara nego što to pokazuje sat ili da je vozilo bilo lupano, što raniji vlasnik nije rekao.
“Bilo je slučajeva da je čovjek kupilo mercedes uvezen iz Belgije i na satu je pisalo da je prošao 96.000 kilometara. Naknadnim provjerama utvrđeno je da je to vozilo prešlo čak 450.000 kilometara”, ističe Milenko Jaćimović, inženjer saobraćaja iz Banjaluke.
Buduće vlasnike korištenih četvorotočkaša Jaćimović savjetuje da obavezno odvezu automobil u ovlašteni servis, te da tamo provjere sve detalje.
“Bitna je i regularnost broja šasije, te da provjerite je li auto u prošlosti učestvovao u saobraćajnoj nesreći u kojoj je teže oštećen. Kod kupovine vozila obavezno treba tražiti originalnu servisnu knjigu, jer ako je vlasnici nemaju, odmah to treba da posluži kao doza sumnje. Ta knjiga na Zapadu služi kao lična karta za auto”, savjetuje Jaćimović.
On podsjeća da, po novim propisima, u BiH mogu biti uvezeni i automobili koji imaju manja oštećenja, tako da se savjetuje da pripazite i na to.
Aida Starčević, PR i brend menadžer portala pik.ba, kaže da se u BiH često prodaju automobili koji su u evropskim državama služili za dostavu.
“Takva vozila su podnosila veliki teret i vjerovatno im smanjuju kilometražu. Nikada ne možete biti sigurni u ono što kupujete”, naglašava Starčevićeva.
Ističe da nisu rijetki slučajevi da auta budu daleko od onog što je na fotografijama koje ste vidjeli na internetu.
“Dešavalo se i da trgovac proda vozilo i kupcu kaže da ima samo jedan ključ. Kasnije je vozilo nestalo s parkinga, da bi se ispostavilo kako je prethodni vlanik došao s ključem koji je posjedovao i odvezao auto”, ističe Starčevićeva.
Iskustva Banjalučana koji su odnedavno vlasnici četvorotočkaša i više su nego poražavajuća.
“Muž i ja, kad smo auto kupovali, odlučili smo se da provjerimo u kakvom je stanju. Odvezli smo vozilo kod mehaničara kojeg je prodavac predložio. Sreća pa smo i mi znali tog majstora, pa nam je rekao da auto ima brojne mane, pošto trgovci imaju dogovor s mehaničarima, u smislu da hvale njihova auta, a za uzvrat dobiju novac”, kaže jedna Banjalučanka.
Sa druge strane, serviseri s kojima smo razgovarali kažu da nisu dio ovog “lanca”, a kupce vozila takođe savjetuju da paze šta kupuju.
“Naravno da ima auta koja ne treba niko sebi da kupi, jer će imati problem. Najbolje je da vozilo dovezete u servis na testiranje, te da provjerite u policiji je li predmet kakve potrage”, kažu mehaničari.
Šta treba posebno paziti:
– Broj pređenih kilometara i te kako utiče na cijenu, ali budite oprezni i provjerite da li je prikazana kilometraža stvarna.
– Pregledajte sjedišta, volan, limariju… Ako su deformisani i istrošeni, lako možete da zaključite da je vozilom pređeno mnogo kilometara.
– Kontrola motora je dosta bitna. Neka vas nikako ne zavara svježe opran motor, budući da time trgovac može prikriti puštanje ulja.
– Probna vožnja je obavezna. Provozajte auto i provjerite kako funkcionišu papučice gasa, kočnice, te ostali uređaji.
– Nakon svega, obavezna je provjera dokumentacije, ali i podvrgavanje pregledu u auto-servisu, gdje će biti uočene potencijalne mane.
Tehnička obrada: cikportal.com (CIK.ba)